Tuesday 14 August 2012

Summer Olympic - London 2012

dah beberapa hari berlalu, tapi aku suka jugak nak cerita, hehehe...

banyak2 event sukan, aku mmg suka summer olimpik. lagi satu, FIFA world cup. sbb time ni la semua sports stars akan keluar dan berjuang berhabis-habisan utk negara masing2... dan selalunya time ni la jugak tetiba je ade bintang baru yg muncul, selain di mana rekod2 dunia yg baru akan tercipta...

aku paling suka of cos athletics... lari2 ni mmg feveret la, maklumla dlu2 olahragawati skolah, hahahaha.... next, swimming... pergh, kalau aku bleh berenang camtu bestnye, hahahaha... kalau zaman budak2/ remaja dlu, time olimpik mesti aku akan bli surat khabar berjenis2 sbb nak gunting gambo atlet kegemaran - antaranya Alexander Popov, legendary Russian swimmer. hensem sioott, hahahaha.... tapi tu la kan, zaman tu xde internet, kalau dpt gambo dlm paper ke magz ke, sonok sangat, gunting2, siap buat buku lagi - disusun mengikut acara beserta gambar... best, hehehe...

kali ni, aku tak bleh nak tgk sangat semua acara, lg pon rumah xde sports channel, nak harap dgn RTM tepaksala bersengkang mata mcm dlu2, tak larat la plak kan, tak keje plak nnt, hahahha... but at least aku akan cuba utk tgk part yg kalau ada atlet Msia yg maen... bukan senang nak pg olimpik ni, memandangkan masuk ikut merit dunia. mmg la ade yg pegi atas tiket wild card (olimpik ni yg bestnya akan bg can utk sebyk mana negara involve), tp perasaan membawa panji negara tu, priceless...

org bergaduh sana sini, ada yg kata misi olimpik London gagal, ada pula yg kata tidak gagal... for me, yes, gagal utk menepati sasaran... tapi tidak gagal dr segi persembahan & semangat yg ditunjukkan... bukan mudah nak memikul tanggungjawab. kita yg wakil skolah pon nebes, lagi plak wakili negara. cuma kena la tunjuk usaha tu lebih sket, kalau yg sambil lewa tu mmg la nak kena hampuk, hahahaha...

lg satu, aku mesti seronok nak tgk opening & closing ceremony... semuanya pasti akan berwarna-warni & menghiburkan... bagi negara spt Great Britain, of cos dunia hiburannya dikenali seluruh dunia, maka tidak perlu bersusah payah mencari sumber hiburannya. tapi ble tgk persembahan penutup dr Spice Girls & Take That, btol2 membawa byk memori la... takde yg spesific, cuma lagu2 tu mmg terkesan ble dinyanyikan semula. seronok ble teringat zaman uni, zaman blom ade masalah yg complicated, cuma kena pikir blaja je, tu pon dah rasa mcm masalah dunia, hahahah... dorg pon masing2 nampak nebesnya, maklumla dah lama tak beraksi di pentas besar spt itu, hihihi...

anyway, goodbye London, welcome Rio De Jeneiro... as for Malaysian athletes, jadikan pengalaman lalu sbg pengajaran, dan improve utk menjadi lebih baik. teruskan utk mencari pingat emas pertama Olimpik Malaysia. MALAYSIA BOLEH!

zila: semangat nak Merdeka, hehehe...    

6 comments:

  1. aku tak layan sangat penutup. sebabnye, aku rasa tidur itu lebih penting. hahahahahahahaha. opening layan sikit-sikit je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. opening aku tgk sbb ari minggu, closing sebenarnya aku terlupa, hahahah. so aku tgk kat yuotube je la, ngeeee~

      Delete
  2. aku tak layan langsung except for finals badminton. hehe.

    and aku tak paham kenapa ramai orang kita yang tak reti nak support athletes kita. kalau asyik kena kutuk bila tak bawak balik medal, tak kira la if they have tried their best ke, kalau aku terer, aku pun tak nak wakil negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala... biasa la org mesia ni, semuanya bermusim, nak maintain sokongan tu mmg payah la, hehehe... ngutuk mmg pandai, cer maen sket tengok?

      Delete
  3. saye tengok badminton (sampai lewat terawih haha) sebab tu yang disiarkan time boleh tengok tv. yang lain2 tak sempat nak tengok :P

    true. some Malaysians ni suka sangat bagi sokongan bermusim. bila org tu berjaya, baru lah nak sokong segala. bila tak berjaya, dikutuknya kawan tu. kalau diorang terer pegila join pemilihan :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa badminton tu mmg la, surau kat umah kakak ipar aku pon start lambat tarawikh haitu, pkol 9 baru nak isya'. agaknya kalau cepat takut makmum gelisah teringat kat DLCW kot, hahaha...

      Delete