Monday 13 August 2012

Ramadhan 1433H



Alhamdulillah, dah masuk minggu akhir Ramadhan, hujung minggu ni insyaAllah beraya la kita, hehehe...

Raya kali ni sama je mcm dulu2, beraya pertama di Bangi, huhuhuh... ape nak buat, tanggungjawab kan... cuma ada agenda baru yg wajib dilakukan, mulai Syawal ini dan akan datang, iaitu menziarahi pusara anak ummi yg chomel, Hana... Semoga Hana bahagia disamping Pencipta Mu sayang... mungkin raya ketiga kami akan bersenang2 dlu di rumah sendiri, raya keempat baru blk kg mak...

Ramadhan kali ni sibuk manjang, kalah bulan tak puasa, hahaha... tiap2 minggu miting je kejenya. maklumla, bulan tak pose semua pon bz otstesen, ble pose semua ade kat opis, berlumba2 la nak present paper masing2, kalau tak nnt tertangguh, dah nak akhir taun ni, nnt tak tercapai plak target tahunan, hihihi...

Alhamdulillah, Ramadhan kali ni sempat aku nak masak2 utk famili, mengikut permintaan org tua... haitu mak nak nasi ayam, selesai licin... last wiken abah plak request lamb chop, angah plak nak blanje sbb dpt excellent haitu, so ape lagi, ber-western food la kita, hahahah... lamb, burger bakar, french fires, jagung rebus, ayam panggang, plus cendol (mak buat) & air apple, pergghhhh.... hahahaha... kenyang alhamdulillah... abah balik tarawikh sambung lg makan lamb sorg2 kat meja makan, hahahaha... puas ati rasanya dpt masak utk org tua, kan? thanks to bobo sbb tlg marinate-kan & adik2 yg menolong, hehehehe....
wajah lamb chop... ade yg request raw/medium... hamek la korg, hehehe... 
harap2 aku akan bertemu lagi Ramadhan taun depan. bagi Ramadhan yg berbaki ni, meh la kita perabihkan dgn amal soleh... as woman, mother & wife, masak, kemas rumah & jaga anak juga ibadah kan? so, do your best! :D


4 comments:

  1. hehe. ramadhan aku kali ni laki aku yg banyak memasak. sebab bini dia tak mampu ke dapur, loyaaa. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah, aku dah agak dah, hehehe... loya nak masak xpe, jgn loya nak makan, rugi, hahahaha.... take care ye... ;)

      Delete
  2. aku ada kpi aku sendiri untuk ramadhan kali ni hihihi
    (kalau komen ini terkeluar dua kali, sila delete yang first ok)

    ReplyDelete