Friday 10 May 2013

10 Mei...

tarikh ni insyaAllah akan sentiasa aku ingati...
tarikh bila aku telah kehilangan anak ku yg comel, hana...
anak yg masih kecil, tapi bijak & cepat besar...
sepanjang ketiadaannya, kehidupan dijalankan seperti biasa. ada kalanya rasa sedih muncul jua. ketika aku menaip ini, sesekali aku akan mengerling ke wajah comelnya yg menghiasi meja ku...
alhamdulillah, Allah telah mengurniakan kami ketabahan & kesabaran yg tinggi. belum sekali pun aku bertindak di luar akal fikiran.
aku amat terbuka bila membicarakan tentang hana... saat2 kelahirannya, sifat2nya, keceriaannya, malah saat kepergiannya. sesungguhnya aku redha...
tapi, jgn sesekali bertanya - belum ada ganti ke? bila nak ada ganti? well, definitely, hana tiada pengganti. no matter what does it mean with that question, i accept it as rude & tidak menjaga hati.
kematian bukanlah sesuatu yg boleh diganti dgn yg baru. insyaAllah kalau ada rezeki, kami akan cuba lagi tahun depan, to have another child. doakan kami... adalah tidak adil bg kakak zara utk hidup tanpa adik beradik. kesian kakak, kadang2 bercakap juga, kesian zara ni tau, zara takde kawan...
alhamdulillah, berkesempatan menjengah pusara hana hari selasa yg lalu. baru tenang rasa di hati, kalau tak asyik dibeban rasa bersalah, maklumla yg terakhir masa birthday hana bln oktober lalu... 
semoga hana berada dlm lindungan Allah... semoga kami sekeluarga terus tabah...
alFatihah
Adlina Nur Farhana binti Mohamad Noor
241011-100512

2 comments:

  1. al-fatihah buat hana.
    you are very strong babe! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde la strong mana beb... just cuba utk menjadi org beriman... :)

      Delete