Monday 4 March 2013

Activities... and others... ngeee~

wah, march oredi??!!! pemaleh nye weh nak tulis blog ni ha, hehehehe

well, hidup berjalan seperti biasa, alhamdulillah... kerja datang dan pergi... sibuk itu perkara biasa. yg penting jgn tinggal solat - pesanan utk diri sendiri, muehehehe...

hhhmmm... zara dah start swimming class. dah 2 kali pon. masa 2nd time baru sempat nak pg skodeng dia. bukan sbb tak percaya tteacher/ school dia, saja la nak tgk, btol ke swimming, ke propa je, hahahaha... so, abt 10 am haitu, aku pon menjalankan aktiviti skodeng. tempatnya mmg dah tau, and aku mmg confident selamat, sbb tu aku benarkan dia pegi. lg pon, i want her to know how to swim, tak mcm mak nye ni, terhegeh2, lps tu panik tak tentu pasal, hahahaha... jeles dlu tgk kenkawan yg tau swim, steady je ke sana ke mari dlm pool tu, huhuhu... 1st class tak pegi sbb tak enroll lg. lg pon haitu dia takut nak g kolam, so aku malas la nak excited sorg2 kan. skali dia yg mintak sendiri - bleh tak kalau zarah nak swimming? oh, dgn besar hati omak eh ni bersetuju, muahahaha... siap kata, swimming dgn mak tak best! yelah tu kan... alhamdulillah, the session went very well, hopefully tiap2 session camtu lah, lg pon ada je mothers yg dtg tgk2 anak dorg (aku tak la kan, tanak la spoil the fren2 mood, hihihi). cikgu nye pon ramai, tgk la anak tu dah stage mana. zara beginners, so ada la dlm 6-7 org yg sama dgn dia. tak takut pon, steady je kat pool beso tu. cuma sbb dia cekeding maka terketar2 la dia nya pon. so cikgu pon bg attention lbh sket la kot kat dia, hahaha... yg klakar tu cikgu dia cam wonder, mak sapa la dah mcm papparazi ni ha, dok skodeng2 tepi tiang sambil amek gambo, hahahaha...
zara yg ber goggle oren tu, tgh kompius, mak aku ke tu? hahaha... 

cikgu ensem tgh beri tunjuk ajar sambil kontrol
macho kot sbb ada org skodeng, hahahaha
lagi aksi cikgu... eh, zara, hahahaha

--------------------------------------------------------------
on saturday, we went tp the dentist. aku dah lama bertangguh nak wat scalling tp tak pegi2 kan, so this time xde nak ngelat2, lg pon nak expose kat zara dgn dentist, so we went there with my future dentist sister, or what her nieces/ nephews called he cheyu , hihihihi...

masa aku wat scalling, zara masuk skali tgk, lps tu her turn plak check gigi... the dentist praised her by saying - good girl la dia, berani, bagus... after 3 months dtg lg ye... zara mmg steady. agaknya dia tgk aku buat xde apa2, so dia xde la takut kot, hihihih....
sempat lg posing, hehehe
kuat tgn genggam kerusi tu, nebes,  hehehe


















--------------------------------------------------------------
as usual, our weekend activity nowadays is to visit our kebun. zara sonok pegi tiap2 minggu, xyah mandi kat umah sbb nak mandi sungai, hihiih... we also made a small 'sarang' for our family so that it could be our newest getaway during whenever time that we want (since that we are still living with bobo's parents).... it also would be bobo's latest project. hopefully this time akan menjadi seperti yg dirancang, insyaAllah - pray hard zila! kalau dah jadi nnt i'll make an announcement ye, for now takleh bg tau lg, heheheh...
syiok woo maen air...
perempuan melayu terakhir in the
making, hahahahaha


soon... :D
p/s: aku slalu assumed yg org yg ada blog mesti sbb ada byk masa/ kesunyian... lately semua kenkawan pon dah jarang update blog uolss... so i guess semua sudah tidak kesunyian lagi! happy for korg semua, yeay! :D

2 comments:

  1. ehhhhh aku update blog sebab aku suka menulis :)
    tapi the thing is, aku malas nak update now sebab aku ada aktiviti baru yang lebih best - tidoq! hahahahahahahah.

    plus malaslah, sebab tetiba rasa macam ramai stalker :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah, dlu suka la kan, skang ni update seminggu skali pon payah, hihhihih... stalker? aawwww, korg ni dasyat la, hahahahah

      Delete