Monday 18 June 2012

A son...

as i promised, i'll write about my EBM stock... a new journey of becoming 'ibu susuan'... :)

masa aku delivered hana, aku kena warded abt 8 hari (anti - post natal)... masa kat wad tu, aku telah berjiran dgn seorg bakal ibu, syam... pada aku, dia sorg ibu yg kuat semangat. setelah 6 tahun mencuba dgn pelbagai kaedah, akhirnya Allah kurniakan zuriat kpd dia & suami... punya la interesting kes dia, rasanya lebih 3 inci tebalnye fail dia, menyebabkan ramai student interested nak jdkan dia study case, hihihi... well, syam kena warded sbb placenta previa, sama masa aku mengandungkan zara.. so kena warded sampai 38 weeks, then trus c-zer..

ble aku naik drpd OT, syam adalah antara org pertama yg tengok hana... ble aku pg toilet ke ape, dia yg tlg tgk2 kan hana... ridha pon eksited nak tg anak dia, sempat jugak 'pinjam' hana, hihihih...

ble dah kuar spital, kami kasih berhubung sesekali dgn fb... pendek kata hubungan kami tak putus...

dan, ditakdirkan masa hari hana pergi, syam, ridha & aysar sempat dtg ziarah, padahal aku tak inform pon dorg... kebetulan my dear fren cik mala satu dept dgn ridha, dia yg bg tau ridha psl hana...

sebenamya, perkara2 ni la yg menguatkan keputusan aku utk serahkan stok EBM aku pd aysar... aku percaya, Allah tidak akan mempertemukan hambanya antara satu sama lain tanpa sebab...

kebetulan, ridha adalah junior skolah aku... kebetulan, aku offer je kat ridha & syam, dua2 setuju tanpa byk soal... kebetulan, pd hari aku nak serahkan EBM tu, syam kata ridha pon ade ibu susuan adik-beradik susuan. alhamdulillah, pd aku senanglah kalau camtu, dan patutlah dorg dgn senang hati terima pelawaan aku...

aku bukanlah semulia Halimah As Saadiah, dapat menyusukan seorg hamba yg mulia, menjadi seorg Nabi... tapi alhamdulillah Allah telah berikan aku peluang dan kesempatan yg sama utk hambanya yg lain... ummi doakan semoga Aysar menjadi anak yg soleh, cerdik & ceria utk papa & ummi Aysar... amiiinnn...

Muhammad Aysar Wajdi bin Mohd Ridha (16 Nov 2011) - muda 23 hari je dr hana...
welkam to the family! :D

8 comments:

  1. dapat baby boy dah kak zila! alhamdulillah... :)

    ReplyDelete
  2. aku pun tak sangka betapa keciknye dunia ini :)
    aysar nih sangatlah comel dan chubby! sangat geram dengan dia. now nampak muka ridha sikit. dulu muka syam. hihihi. skali tuh ridha bawak dia gi office sebab ayah dia dah nak pi meeting oversea. cranky sikit maybe sejuk kt office, so aku kena jaga dia while ridha buat keje. menyelit sana sini time dukung. hahaha. tapi kan tapi kan, aku nak mengada sikit, syam cakap bagus weih sebab aysar nak kat aku bila aku dukung dia. hahahaha. dia sangat selective ok! heeeeeehhhh.

    both aysar and yourself sangat lucky dapat each other. blessed! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah mel we found each other... and thanks sbb tlg inform ridha psl hana mlm tu...

      so, cik mala, ble lg nak dukung anak sendiri? mieheheheh...

      Delete
  3. Ya Allah Zila, comelnya budak ni... :)

    agree with previous comment...both the baby and you are lucky to have each other :)

    ReplyDelete
  4. Thank you Ummi Zila for your kindness,

    Anyway, tak pernah perasan yang kita pernah duk satu sekolah. C-buk kot masing2 dengan PMR and SPM. :)

    Pembetulan...saya tak ada ibu susuan, tapi ada 3 adik susuan.

    ReplyDelete
  5. hahaha... salah plak pahamnye, hihihi... btw zaman skolah tu ape yg ingat, tau cukup bulan nak balik je, paling2 pon ingat mat yunuh, hahahaha...

    ReplyDelete