Tuesday 9 October 2012

Happy Birthday Tokki!!!


wiken lps penat btol. sampai smlm terasa penat & mengantuk, huarrgghhh... eh, tu smlm, hihihi...

well, ari sabtu haitu kami celebrate besday abah. b4 tu, kami just plan gitu2, je, nak masak2 & makan2, puas sket dr makan kat kedai (mcm besa aku la tukang masaknye kan, huhuhu)..

tetiba pagi sabtu tu adik aku kol. katanya ade perubahan plan... mende plak neh... rupanya ade ramai org kat umah, pakcik makcik dr Ganu (adik beradik abah) dtg nak pg kenduri kat KL. so mlm tu kena masak byk la sket... aku pon, HAH??? aiyooo... masak utk ramai org tak penah la plak, slalu utk kaum kerabat je...

ptg tu lps zohor br gerak dr bbbangi, baru nak cari brg nak masak, hihihih...(lps zohor kemende :p). pkol 4 br sp tesco, skali xde lamb! JENG3x.... hahahaha... dah gelabah dah ni, maklumla dah ptg... bobo kata, kan aku dah ckp, tesco xde, carefour yg ade byk... aku pon tersengeh2 kat situ, laju je tolak blk troli, keluar blk menuju ke carefour BTHO... sampai2 je, tak tgk kiri kanan dah, laju je trus ke seksyen brg mentah... alhamdulillah... YEAY! rembat ntah 20 keping kot kambing, ayam besar 2 ekor, nugget, wedges, dan segala brg2 laen keperluan utk masak...

sampai umah dah dekat 5.30, hahahah... mak aku dah paham dah, xde nye aku ni bleh nak dtg awal2 pon, so dorg dah siap2 siang lauk2 laen iaitu udang galah & ketam (sbb ari sebelumnya abah br blk dr Sabah - kompem la sekotak bwk balik)... aku pon memulakan tugas... marinate kambing dlu, lps tu ayam, lps tu br seafood... tgh buat2 keje, tetiba syam kol: along ade katne? aku kata: kat umah mak ni, balakong, knape? syam kata: ooo.. ok la tu, kitorg kat JJ ni, japgi kitorg singgah bleh? aku kata: eh, singgah je... hihihi... kira perfect timing la... aysar dpt jumpa tokki, wan ngan pak mak sedara dia, skali dgn sedara-mara belah Ganu haini... alhamdulillah...

tgh aku sebok2 berbau kambing kat dapor, syam kol, katanya dah sampai... aku pon trus ke depan membuka gate. abah kata, sapa dtg? (sbb yg laen semua dah ade)... aku kata: anak sy nak dtg, hihihi... lps dok borak2 jap, dukung2 aysar, tpaksa sambung masak kat dapor, huhuhu... sori ummi aysar, ummi bz haitu, hehehe...

lps maghrib je, semua makanan pon ready, so majlis pon mula... 1st potong kek, lps tu amek2 gambo, lps tu ade ucapan sket drpd tuan badan, baca doa selamat sket, salam2 ucap tahniah, and finally, MAKAN!!!! fuh, licin sioottt... masak nasi goreng penuh seperiuk pon tak cukup, kena masak nasi putih tambah, hahahaha... yg best, kambing pon abes! b4 tu, bukan maen lg masing2, err... tak makan kambing... last2, yg tu licin dlu, hahahah... sonok2...
tulisan di kek... hai omak den, tak romantik btol, bak kata cheyu, mcm kek sponsor kat pejabat je. hahahaha....

antara yg hadir... kelihatan aku yg berbau kambing itu, hahahah....
hhmmmm, sedapnye... nyam2...
selamat hari lahir yg ke 60 abah, semoga terus dipanjangkan umur, murah rezeki, dipermudahkan urusan di dunia & akhirat, dilapangkan waktu utk beribadah... terima kasih krn menjadi bapa & suami yg terbaik utk kami semua.... mmmuuaaahhh!!! saaaayang abah!
tokki & cucunya - hazril, zara, aysar & irfan...
my children - zara & aysar... :D

2 comments:

  1. terima kasih kerana kongsikan kegembiraan ini dengan kami..We had a great time!

    ReplyDelete